piątek, 19 grudnia 2014

Słodkie upominki


Witajcie Kochani!

Wigilia tuż tuż, zapewne już w ten weekend, w niektórych domach rozniesie się zapach świątecznych potraw i wypieków. Ja zaczęłam w tym tygodniu od ciasteczek pełnych świątecznych pyszności i pomyślałam, że będą one super dodatkiem do prezentu lub niezobowiązującym upominkiem dla znajomych. Oczywiście we wręczaniu prezentów ważnym punktem jest oprawa, więc i o nią zadbałam.

Przygotowałam dla Was kurs na słodkie torebeczki z okienkiem na słodkie upominki.

Co nam będzie potrzebne:
- 1 lub 2 papiery scrapowe
- ołówek
- nożyk
- opcjonalnie nożyczki
- klej
- zszywacz
- 2 kawałki sznurka
- igła lub szpikulec
- przeźroczysta torebeczka
- wykrojnik, którym można zrobić okienko
(jeśli nie posiadacie maszynki nic nie szkodzi! proste kształty jak kółko, czy kwadrat możecie wyciąć ręcznie albo zrobić wersję bez okienka)
- świąteczne ozdoby według uznania

I oczywiście słodkości :)

Przygotowałam Wam prosty schemat torebeczki, ale oczywiście możecie dostosować ją do własnych potrzeb. To nic trudnego, ja swoją rysowałam na bieżąco :)




Z papieru, który wybraliśmy jako bazowy wycinamy pasek o wymiarach 30x11,5 cm
i bigujemy go w zaznaczonych na schemacie miejscach miejscach.
Z drugiego papieru wycinamy prostokąt 11,5x7 cm i również go bigujemy w zaznaczonym miejscu.


Bazę składamy według wcześniejszego bigowania.


Na przedniej części bazy układamy wykrojnik w miejscu, w którym chcemy mieć okienko. Możemy wspomóc się kawałkami taśmy washi, by wykrojnik nie przesunął nam się w czasie wycinania.


I wycinamy okienko (oczywiście na rozłożonej bazie).


Szykujemy nasze słodkości, u mnie jest to owsiane ciastko własnego wypieku.
Ciasteczka, cukierki lub inne świąteczne łakocie wrzucamy do przeźroczystej torebeczki.  Ja wykorzystałam folijkę na kartki. Torebeczkę za pomocą zszywacza montujemy wewnątrz bazy do tylnej ścianki.


Przygotowany wcześniej mniejszy prostokąt zaginamy w miejscu bigowania. Na powstałym większym prostokącie możecie wyciąć jakiś kształt, który będzie miało nasze zamknięcie lub ozdobić krawędź dziurkaczem brzegowym. Nie robiłam do tego szablonu, ponieważ swój kształt narysowałam odręcznie i wycięłam po prostu nożyczkami. Tutaj czas na Waszą kreatywność :)


Mniejszy prostokąt smarujemy od wewnątrz klejem i przyklejamy na zewnętrzną część tylnej ściany naszej bazy, tak by zakryć zszywki.


Zaginamy zamknięcie na przednią ściankę bazy.


Ja w między czasie dodałam do mojego okienka obrys z trochę większego koła. Możecie zrobić to samo wycinając w większym kole mniejsze lub możecie pominąć ten krok.

Kolejnym krokiem jest zaznaczenie miejsca, gdzie musimy zrobić nacięcia, by przewlec sznurek, który naszą torebeczkę będzie "trzymał w ryzach". Można się w tym celu wspomóc igłą lub szpikulcem przebijając się przez nasze zamknięcie i przednią ściankę bazy.


W zaznaczonych dzięki igle/szpikulcowi miejscach robimy małe nacięcia nożykiem na krzyż i lekko re rozpychamy np. przy pomocy patyczka do szaszłyków, by móc przewlec sznurek. Jeśli ktoś posiada nitownicę może oczywiście zrobić małą dziurkę przy jej pomocy :) Ja nie posiadam.


Bierzemy dwa nie za długie kawałki sznurka.
Sznurek przewlekamy przez dziurkę w naszej basie i od wewnętrznej strony ścianki wiążemy supełek.


Przewlekamy sznureczki przez dziurę w naszym zamknięciu, ściągamy i wiążemy kokardkę.


Nasza torebeczka jest już niemal gotowa. Zostaje nam do zrobienia ostatnia i zarazem najprzyjemniejsza rzeczy - ozdabianie!



Teraz nasze łakociowe torebeczki są już gotowe do wręczenia :)




Oraz w drugim wydaniu:





Wykorzystane materiały: Gwiazda Północy 010, Święta Małych Odkrywców 03, Święta Małych Odkrywców 07, Święta Małych odkrywców 09, Pręciki czerwone 6mm


Przypominam o MEGA GRUDNIOWYM WYZWANIU, do którego można zgłaszać prace z użyciem naszych tegorocznych fribików :) Pamiętajcie, o użyciu materiałów Magicznej Kartki tak, aby stanowiły one wyraźną część pracy.

A oto freebie na dziś:

Pozdrawiam świątecznie :)
Karolina

4 komentarze:

Dziękujemy za wszystkie Wasze komentarze :)